Detroit Pistons undvek att bli USA:s sämsta lag genom tiderna: ”En nära tårar-upplevelse”


Det amerikanska basketlaget Detroit Pistons bröt sin förlustsvit på 28 raka matcher, vilket var ett par bottenrekord i NBA, men fortfarande inte det sämsta i de stora proffsligorna i USA. Det tidigare tvivelaktiga rekordet hölls av NFL-laget Chicago Cardinals som förlorade 29 raka matcher mellan 1942 och 1945.

Cade Cunningham ledde laget till segern genom att göra 30 poäng och uttryckte sin fantastiska känsla efter matchen. Han hyllade lagets kämparglöd och vägran att ge upp trots den långa förlustsviten.

Känslan att bryta förlustsviten var överväldigande för laget, och tränaren Monty Williams berättade att omklädningsrummet exploderade i glädje. Han beskrev det som en emotionell stund och var otroligt stolt över spelarnas prestation.