Är du fast i monsterkön? Chatta med oss så hjälper vi dig!



Uppdaterad 22.28 | Publicerad 22.26

Här är en uppdatering om situationen på E22 där hundratals bilar är fast i snöovädret. Polisen uppmanar alla som är i kön att inte lämna sina bilar, även om läget är akut bör man ringa 112 istället. Thomas Johansson, som leder insatsen från polisens sida, säger att stora resurser arbetar för att kunna hjälpa de som sitter fast.

Samtidigt uppmanas alla som är hemma i värmen att skicka en varm hälsning till kön och dela information med varandra i chatten. Det är viktigt att tänka på sin säkerhet och att inte ge sig ut när det snöar så här.

Det verkar vara en otäck situation och det är tråkigt att höra att vissa människor och ambulanser sitter fast på detta sätt. Vi hoppas att de snart får hjälp. Vi ser också att det finns en person som har en elbil som har laddat ur, om någon i chatten har tips på vad hen kan göra så är det välkommet.

Vi tänker på alla som är drabbade av detta oväder och hoppas att situationen snart löser sig. Dela gärna med er av information och stöd i chatten.