Tre väninnor delar erfarenheten av att ha förlorat en mamma i suicid. Felizia fick dödsbeskedet av sin bror, Elvira fick reda på att hennes mamma gått bort i suicid efter att polisen hittat hennes bil, och Lola hittade sin mamma död hemma. De tre delar nu sina historier för att öka kunskapen om suicid och psykisk ohälsa genom sin organisation MORS. De säljer smycken för att finansiera sin dröm att kunna hjälpa andra som drabbats av liknande situationer. De betonar att psykisk ohälsa är en sjukdom och uppmanar människor att våga fråga om någon känner sig suicidal om man ser varningstecken. De vill att ingen ska behöva avsluta sitt liv och ingen ska lämnas kvar efter suicid. Slutligen ger de också information om var man kan vända sig för hjälp om man mår dåligt.


