En person hittades avliden under släckningsarbetet efter att polisen och räddningstjänsten larmades till platsen vid 23-tiden på lördagen. Detta meddelade polisen på deras webbplats.
Fredrik Nilsson, vakthavande befäl vid polisregion Nord, berättade att larmet kom från SOS efter att någon ringt in och rapporterat att det brann och att det fanns en person kvar i huset. Det var alltså ingen som larmade efter att ha sett branden, enligt Nilsson.
Den misstänkte mannen greps i närheten av villan. Den avlidna personen är ännu inte identifierad, men tros vara en man enligt Nilsson.
Polisen är återhållsam med detaljer kring utredningen och hänvisar till att den fortfarande är i ett tidigt skede.


