Ludwig Göransson har vunnit priset för bästa filmmusik i storfilmen ”Oppenheimer” på amerikanska Grammy Awards. Det är fjärde gången han tar hem priset, och han var nominerad i totalt fem kategorier. Tidigare i år vann han en Golden Globe för samma musik, och den har även blivit nominerad till en Oscar. Det verkar som att hans talang inom filmmusik har fått en hel del uppmärksamhet och erkännande i år.


