När Sverige ska möta Bosnien och Hercegovina i Nations League-play off kommer första mötet att spelas den 23:e februari. Det kontroversiella med detta möte är att det just nu planeras att spelas mitt på dagen klockan 13:00 och det kommer inte att finnas någon TV-produktion. Dessutom ska matchen spelas på en träningsanläggning. Förbundskaptenen Peter Gerhardsson har uttryckt stark kritik mot detta arrangemang.
Gerhardsson förklarar, ”Jag tycker att det är väldigt konstigt. Det skulle säkert aldrig hända på herrsidan om vi ska dra den prallellen – men exakt hur det går till vet jag inte,” tillade han till SVT Sport. Han betonar också att det borde vara en självklarhet för Uefas sida att säkerställa att Sveriges och Bosnien och Hercegovinas supportrar kan se matchen live.
I normala fall brukar SVT eller TV4 sända Sveriges damlandskamper utanför mästerskapen, men denna gång finns det i nuläget ingen TV-produktion från matchen, vilket kan innebära att supportrar inte kommer att kunna se matchen.


