Tennis: Jannik Sinner segrar i sin första match efter Australian Open och reflekterar över att spela som mästare


Sinner säger att han har tränat mycket i Monaco och var sugen på att komma till Rotterdam för att känna på banan. Han är glad över att ha vunnit sin första match här mot en riktigt bra spelare. Om han vinner titeln i Rotterdam kommer han att stiga från fjärde till tredje plats på rankingen.

22-årige Sinner tog sin första Grand Slam-titel i Melbourne och upplever en annorlunda tillvaro på touren. Han säger att det är lite annorlunda att spela som Grand Slam-mästare och att han måste vara beredd på att hans motståndare ska känna honom bättre och känna hans svagheter mer. Han förklarar att han måste vara beredd att arbeta hårt och vara redo. I nästa omgång möter han Gael Monfils, mot vilken han har vunnit fyra av fem möten.

Nadal skjuter upp sin comeback

Rafael Nadal meddelar att han drar sig ur ATP-turneringen i Qatar nästa vecka eftersom han inte är redo ännu. Han gjorde sin senaste comeback i början av januari, efter nästan ett års uppehåll på grund av skada. Nya skadeproblem tvingade sedan 37-åringen, som har 22 Grand Slam-titlar på meritlistan, att stå över Australian Open. Han hoppas vara tillbaka i Indian Wells i mars.