Ungerns premiärminister Viktor Orbán meddelar att en ratificering av Sveriges Nato-ansökan kan ske så snart som möjligt, vilket han anser är goda nyheter. Han har även betonat att han och den svenska statsministern Ulf Kristersson har tagit steg för att återuppbygga förtroendet. Parlamentet öppnar efter sitt vinteruppehåll den 26 februari och Orbán menar att ratificering kan ske i början av parlamentets vårsession. Han har även uttryckt önskemålet om att Kristersson besöker Ungern, på liknande sätt som han besökte Turkiet under ratificeringsprocessen. Orbán är tydlig med att deras ståndpunkt är klar och att de ser fram emot att välkomna Kristersson till Ungern.


