Under de senaste månaderna har kriget mellan Israel och Hamas pågått, och under sim-VM fick medaljören Anastasia Gorbenko höra starka reaktioner från publiken relaterat till den pågående konflikten.
I en intervju som gjordes inför en fullsatt arena i Doha, Qatar, blev den israeliska simmaren utbuad direkt efter sitt lopp.
”Jag tävlar för Israel och jag är stolt över det. Om någon inte gillar det så är det inte mitt problem,” sa hon i den mixade zonen efteråt enligt TT.
Nyhetsbyrån rapporterade att Gorbenko hade en säkerhetsvakt vid sin sida under händelsen.
”Det här handlar bara om sport, jag anser inte att idrott och politik bör blandas ihop,” sa hon.


