– Folk är chockade och ledsna och hoppas på det bästa kring Kristoffer, säger Lasse Dyrby, ordförande för ”Black Wolves”.
Den svenske landslagsmittfältaren spelade för Midtjylland första gången redan för tio år sedan och återvände sedan säsongen 2022. Just därför är han väldigt uppskattad i klubben och beskrivs som lagets egen ”superman”.
Trots Olssons situation kommer Midtjylland att spela mot FC Köpenhamn i morgon fredag. Då har klubben planerat en manifestation för Olsson.
– I åttonde minuten (som också är Olssons tröjnummer) kommer vi resa oss upp och klappa i en minut för Olsson, vilket Köpenhamn också är med på, fortsätter han.
”Alla älskar ”Kris” i Midtjylland”
Han berättar att de också är igång med en insamling för Olsson. Hur de pengarna kommer spenderas vet han dock inte ännu.
– Han är vår svenska superman, vilket var smeknamnet han fick när han kom tillbaka. Alla älskar ”Kris” i Midtjylland. Han betyder mycket.


