Man på äldreboende tragiskt bortgången efter att ha fallit från fönster


Händelsen ska utredas av polis. Arkivbild.


En man i 80-årsåldern har avlidit sedan han på okänt sätt tagit sig ut genom ett fönster på ett äldreboende i Eda kommun, skriver SVT Nyheter Värmland.

Händelsen inträffade under natten till lördag. Mannen dog till följd av sina skador.

– Det kommer att göras en polisutredning och vi kommer också att utreda detta internt, säger Louise Karlsson, verksamhetschef i Eda kommun, till SVT.