En pojke i sjuårsåldern har blivit hundbiten i Kortedala i Göteborg på måndagskvällen.
– Pojken är avförd till sjukhus med ambulans. Han kan vara relativt illa skadad, men den bedömningen får sjukvården göra, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson.
Polisen känner inte till att fler ska ha blivit bitna. Hunden är inte infångad.
– Insatsen pågår. Vi har koll på den just nu men det är klart att en hund är svår att fånga in om den inte själv vill det, säger Stefan Gustafsson.


