En villa i Boxholm började under natten till onsdagen att brinna kraftigt.
Trots att villan var övertänd när räddningstjänsten kom till platsen lyckades rökdykare få ut en person.
– Jag kan inte säga något om personens hälsotillstånd men personen har förts till sjukhus, så mycket vet jag, säger Lennart Ågren vakthavande befäl vid räddningstjänsten Östa Götaland, och tillägger att det inte ska ha befunnit sig några ytterligare personer på adressen.
Branden upptäcktes av förbipasserande vid 02-tiden natten till onsdagen och när räddningstjänsten kom till platsen brann det kraftigt.
Huset kommer att brinna ner till grunden men det finns ingen risk för spridning, uppger räddningstjänsten.


