Efter en kollision hamnade både lastbilen och personbilen i diket. Räddningstjänsten beskriver olyckan, som inträffade strax före klockan 16, som allvarlig.
– Föraren av personbilen har fått allvarliga skador och har förts till sjukhus, säger Fredrik Lindström, presstalesperson på polisregion Mitt.
Lastbilschauffören ska inte ha fått några fysiska skador.
Vid 18.30 pågick fortfarande bärgningsarbetet. Polisen har omledt trafiken under tiden.
– Vår insats är avslutad, men bärgningen kommer att pågå hela kvällen, säger Per Palm, larm- och ledningsbefäl vid räddningstjänsten.
Texten kommer att uppdateras.


