Artikeln handlar om Pernilla Lundgren-Hogas, som har blivit missnöjd med Telia efter att en okänd person fick tillgång till hennes uppgifter. En man ringde henne och berättade att han hade fått en räkning från Telia och när han loggade in på Telias app kom han in på Pernillas konto istället. Telia hade kopplat ihop deras konton av misstag. Pernilla blev orolig över att hennes personuppgifter kunde hamna i fel händer och ringde Telia för att lösa problemet, men de kunde inte hjälpa henne direkt utan hänvisade henne till att göra en reklamation i butiken där hon startade abonnemanget. Telia påstår att det inte är något tekniskt fel och kräver kunduppgifter för att undersöka ärendet närmare. Pernilla tycker att Telia agerade dåligt i situationen och att det borde ha lösts bättre, särskilt med tanke på att det var innan jul. William Fröding, pressansvarig på Telia Company, har kommenterat att det inte ska kunna hända att man loggar in på någon annans konto och att de behöver kunduppgifter för att utreda närmare.