Artikeln handlar om internkritik mot skönhetsjätten Rapide, där anställda har slagit larm om missförhållanden inom företaget. Anställda har berättat att de inte får gå på toaletten under sina arbetspass, saknar tillgång till rinnande vatten och har inte möjlighet att rengöra verktygen som används under behandlingarna. Flera anställda har vittnat om bristande hygien, då de inte kan tvätta sina händer mellan olika kunder. Företaget har svarat på kritiken i ett mejl till Aftonbladet, men flera anställda är rasande och menar att Rapide inte har vidtagit några åtgärder trots vittnesmålen.
Anställda har även berättat att de inte får ta lunchrast eller pauser under arbetspassen och har skrivit under kontrakt med en konkurrensklausul som hindrar dem från att jobba hos konkurrerande företag. Anställda känner skam över att jobba på Rapide och längtar till att kunna säga upp sig från företaget.
Rapide har svarat på anställdas vittnesmål genom att kommentera att de arbetar med att förbättra kommunikationen och ledarskapet inom företaget. De har även planer på att genomföra medarbetarundersökningar och implementera en visselblåsarfunktion för att fånga upp eventuella problem. Flera faktboxar med mer information och fakta om Rapide och vittnesmålen finns också i artikeln.